wimendebbie.reismee.nl

Nog even...

Ni hao!!

Nog even en dan is het zo ver. We gaan onze wereldreis maken! Als alles volgens plan gaat, vertrekken we in de eerste week van mei.

Nu we de planning compleet hebben en het aan iedereen verteld hebben, begint het regelen van de laatste dingen..spullen inpakken, verzekeringen regelen, laatste vaccinaties halen, huur van ons huisje opzeggen..

Het leukste van het regelen was toch wel om uit te zoeken welke landen we willen gaan zien, veel boeken lezen, verhalen van andere wereldreizigers lezen enhéél veel websites bekijken. Langzaam maar zeker kwamen we dichter in de buurt van onze uiteindelijke lijst:

Rusland-Mongolië-China-Maleisië-Indonesië-Australië-Nieuw Zeeland-Peru-Ecuador (+Galapagos)-Costa Rica.

De route zal misschien nog wat afwijken hier en daar, aangezien we op dit moment de tickets nog niet geboekt hebben, maar de grote lijnen staan wel vast :)

Hier een korte beschrijving van hoe onze reis er ongeveer uit gaat zien:

Rusland, Mongolië en China gaan we bezoeken per trein, met de Trans Mongolië Express, iets wat bij ons allebei erg hoog op het lijstje staat. In Mongolië gaan we 4 dagen de trein uit, om daar 2 nachten in een hostel te slapen en 2 nachten in een ger-tent. Vervolgens stappen we weer in de trein en reizen we verder naar China.

Hier aangekomen willen we nog enkele dagen de toerist uithangen in Beijing (en omgeving), waarna we verder vliegen naar Maleisië. Hier blijven wij 5 weken, en gaan we uiteraard op zoek naar de Orang Oetan op Borneo.

Na Maleisië komen wij aan in Indonesië. Waarschijnlijk komen we aan op Bali, en vanuit hier gaan we eiland-hoppen. Ook hier willen we 4/5 weken blijven en sowieso Java, Bali en Lombok bezoeken.

Vervolgens zetten we koers richting Australië. Wij komen aan in de stad Darwin, in het noorden van Australië. Vanuit hier willen we op eigen houtje rond gaan reizen richting Cairns. In Cairns willen we een auto/busje/camper huren, en hiermee de oostkust van Australië verkennen, daarna naar het zuiden om ook een kijkje te gaan nemen op Tasmanië. Ook willen we een stuk door het binnenland gaan. We willen er ongeveer 10 weken blijven.

Na Australië staat Nieuw Zeeland op ons lijstje. Hier willen we proberen om het Noorder- en Zuidereiland te bezoeken, maar dit staat nog niet vast, misschien wordt het alleen het Zuidereiland.

Hierna vliegen wij richting Zuid Amerika, waar wij aan zullen komen in Peru. Hier willen wij 1 week Spaanse les volgen, om in ieder geval wat woordjes Spaans te kunnen spreken. In Peru willen we van Lima doorreizen naar Arequipa, vervolgens naar Macchu Pichu om daarna weer te eindigen in Lima.

Na Peru volgt Ecuador. Hier willen we zoveel als mogelijk is van het land zien, maar bovenaan onze Ecuador-lijst staan de Galapagos-eilanden..als we alle verhalen moeten geloven moet dit erg bijzonder zijn vanwege alle diersoorten die er leven en zich van erg dichtbij laten bekijken.

Na Ecuador komen we aan in Costa Rica. Hier zullen we 7 weken verblijven, waarvan 1 week Spaanse les met aansluitend 4 weken vrijwilligerswerk in een natuurpark en verblijf in een gastgezin. De laatste 2 weken willen we zelf rond gaan trekken door het binnenland.

En dan....weer terug naar Nederland...!

Adios! Wim en Debbie

Malu

Wat super dat jullie dit echt gaan doen!!! Fijn dat we hier jullie avonturen kunnen volgen:D.

Liefs!

Ernst O

In dit rijtje van illustere landen mis ik eigenlijk toch wel Hoeven... Of is dat geen land?

Anyway, je weet wat we hebben afgesproken.

X

Annebien

Wat VET dat jullie dit gaan doen!! Had idd ook nog niet van jullie plannen gehoord, maar ben echt jaloers! Say hi to the orang utans for me ; )!

X

anusha

Ziet er super goed uit!!! ik blijf jullie zeker volgen via deze site, leuk! succes met de voorbereidingen!

Jessica

Jeej! Ook ik weet eindelijk jullie site te vinden! Had ik al gezegd dat ik jaloers was, vast wel. Ik zal aan jullie denken wanneer ik puberende kids probeer te temmen. Zet hier maar vaak een mooi verhaal neer zodat ik ook af en toe al lezend kan weg dromen :-).

Kus

Petra

Echt leuk! En romantisch! En lang! haha
Heel veel avonturen en plezier gewenst, maar dat zal vast lukken :) !
Petra

Janna

Wat supergaaf! Klinkt als een goede trip!! Ik zal jullie volgen, ben benieuwd naar al jullie avonturen :)

Liefs,

Yvonne Nijmeijer

Ja.... Wim had de hyperlink wat verstopt op onze afdelingssite maar .... gevonden!

Ik wens jullie heel veel plezier, geluk en succes tijdens jullie avontuur. Doe voorzichtig aan en geniet!
Hebben jullie trouwens een stay-ok card? Hiermee krijg je internationaal bij veel hostels korting!

Hartelijke groeten,
Yvonne

Alex

Wim & Debbie,

Super tof dat jullie deze reis gaan maken. Mooie bestemmingen! Geniet ervan en hou ons op de hoogte.

Alex

Dion van der Kleij

Hallo Wim en Debbie,
Ik hoorde van Gerard dat jullie een prachtige reis gaan maken! Daarom een berichtje om jullie heel veel plezier te wensen en geniet ervan. Als jullie terug zijn dan kom maar eens langs. Groetjes van Dion (v gerard Leenders)